Home » , » Ο δεκάλογος της κυτταρίτιδας. Πώς προκαλείται και πώς αντιμετωπίζεται

Ο δεκάλογος της κυτταρίτιδας. Πώς προκαλείται και πώς αντιμετωπίζεται


ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΑΛΑΜΩΤΗ, MSc
Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος

Η κυτταρίτιδα είναι ένα πρόβλημα γυναικείο, που υπολογίζεται ότι «χτυπά» οκτώ στις δέκα γυναίκες από την εφηβική ακόμη ηλικία και τις συντροφεύει μέχρι τα… βαθιά γεράματα. Τα περιττά κιλά δεν φαίνεται να  παίζουν κανένα ρόλο στην εμφάνισή της, καθώς το πρόβλημα αντιμετωπίζουν ακόμη και οι πολύ αδύνατες γυναίκες. Την ίδια ώρα επίσης, καμία υποθερμιδική δίαιτα η οποία θα οδηγήσει σε απώλεια βάρους δεν είναι δεδομένο ότι θα εξαφανίσει την κυτταρίτιδα από τις παχύσαρκες – υπέρβαρες γυναίκες. Είναι ένα πολυσύνθετο πρόβλημα, που εκτός από θέμα αισθητικής είναι και θέμα υγείας. Έτσι, η προσπάθεια να το αντιμετωπίζουμε είναι σύνθετη και προϋποθέτει να γνωρίσουμε καλά τον «αντίπαλο» και να τον χτυπήσουμε με τα κατάλληλα μέσα.

Είναι μόνον ένα πρόβλημα αισθητικό;

Η κυτταρίτιδα δεν είναι μια απλή εναπόθεση λίπους. Πρόκειται για μια πραγματική πάθηση, η οποία περιλαμβάνει διήθηση (φιλτράρισμα) του συνδετικού ιστού με λιπαρές ουσίες και νερό, που συνοδεύεται από μείωση της ελαστικότητας του δέρματος, οίδημα και εμφάνιση της χαρακτηριστικής ανομοιομορφίας στο δέρμα (γνωστή και ως “φλούδα πορτοκαλιού”). Η κυτταρίτιδα σε προχωρημένες καταστάσεις προκαλεί ακόμη και πόνο. Το δέρμα που πάσχει από κυτταρίτιδα γίνεται μαλακό ή σκληρό. Η μαλακή κυτταρίτιδα είναι χαλαρή, κρέμεται σε πτυχές του δέρματος και εξογκώματα και κινείται με κάθε κίνηση του σώματος, με αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα αντιαισθητική. Η σκληρή κυτταρίτιδα είναι συμπαγής και συμπυκνωμένη, με αποτέλεσμα να πιέζει τα νεύρα στις περιοχές που αναπτύσσεται και αν τσιμπήσουμε εκεί το δέρμα παρατηρούμε ότι πονάει. Η κυτταρίτιδα μπορεί να εμφανιστεί σε όλα τα σημεία του σώματος, αλλά τα πιο συνηθισμένα είναι οι μηροί, οι γλουτοί, το εσωτερικό των μπράτσων, το στομάχι, η κοιλιά, οι γάμπες.

Γιατί δημιουργείται η κυτταρίτιδα;

Η παχυσαρκία δεν είναι η κύρια αιτία της κυτταρίτιδας, αλλά απλώς ένας επιβαρυντικός παράγοντας. Τα αίτια που την προκαλούν είναι κυρίως η κακή αιμάτωση και οι ορμονικές διαταραχές, αλλά και το κάπνισμα, η υπερβολική χρήση οινοπνεύματος, η καθιστική ζωή, οι κακές διατροφικές συνήθειες, το στρες, η κληρονομικότητα, η δυσκοιλιότητα, που αποτελούν επίσης παράγοντες που εντείνουν την εμφάνισή της. Αυτό που πρέπει να μάθουν οι γυναίκες σήμερα, προκειμένου να μη γίνονται θύματα επιτηδείων, είναι ότι στην πραγματικότητα δεν υπάρχει δίαιτα «αντικυτταρίτιδας»! Υπάρχει ένας τρόπος διατροφής που βοηθά στην πρόληψη, τη βελτίωση και την καταπολέμηση του προβλήματος, ο οποίος σε συνδυασμό και με άλλες παραμέτρους (π.χ. άσκηση) θα συμβάλλει στην επιτυχία. Πώς; Ακολουθήστε τον παρακάτω οδηγό.

Διατροφικές Συμβουλές

1.Να καταναλώνουμε αρκετό νερό ημερησίως (6-8 ποτήρια), όχι όμως κατά τη διάρκεια των γευμάτων. Η λήψη υγρών (νερό, χυμοί), ενυδατώνει τον οργανισμό, επιτρέπει την ανανέωση των κυτταρικών υγρών, διευκολύνοντας έτσι τον μεταβολισμό όλων των θρεπτικών συστατικών που καθημερινά καταναλώνουμε στη διατροφή μας.

2.Να μειώσουμε την πρόσληψη λιπαρών. Τα κορεσμένα λίπη συμβάλλουν, μεταξύ άλλων, και στην επιδείνωση της κυτταρίτιδας.

3.Να καταναλώνουμε άφθονα φρούτα και λαχανικά. Mας βοηθούν να έχουμε καλύτερη λειτουργία του πεπτικού συστήματος και καλύτερο μεταβολισμό.

4.Να αποφεύγουμε τα απλά σάκχαρα (πχ ζάχαρη, καραμέλες, μαρμελάδες, μπισκότα κ.λπ.).

5.Να καταναλώνουμε όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Οι τροφές αυτές είναι πλούσιες σε αμινοξέα (δομικά υλικά των πρωτεϊνών), φυτικές ίνες, οι οποίες προφυλάσσουν και βοηθούν στην αντιμετώπιση της δυσκοιλιότητας (παράγοντα καθοριστικού για τη δημιουργία της κυτταρίτιδας), αλλά και βιταμίνες του συμπλέγματος Β, σίδηρο, μαγνήσιο, ασβέστιο, φώσφορο κ.λπ.

6.Να μειώσουμε τη χρήση αλατιού και συντηρητικών. Το αλάτι είναι γνωστό ότι προκαλεί κατακράτηση υγρών. Τροφές που περιέχουν συντηρητικά, όπως οι κονσέρβες, τα πατατάκια, τα παστά, τα καπνιστά, θα πρέπει επίσης να αποφεύγονται. Ακόμη, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι έτοιμες τροφές περιέχουν υψηλή ποσότητα αλατιού.

7.Να μειώσουμε την κατανάλωση καφέ, η οποία αφυδατώνει τον οργανισμό.

8.Να μειώσουμε την κατανάλωση οινοπνεύματος, η οποία επίσης αφυδατώνει τον οργανισμό.

9.Να αυξήσουμε τη φυσική δραστηριότητα. Ακόμη και το συχνό και έντονο περπάτημα, η χρήση των σκαλιών αντί του ασανσέρ κ.λπ. μπορούν να βοηθήσουν στην καύση θερμίδων, στην καλύτερη αιμάτωση των ιστών και στην τόνωση του μυϊκού μας συστήματος.

10.Να αποφεύγουμε το κάπνισμα.

Share this article :

 
Copyright © 2013. DoctorCV.gr - All Rights Reserved
Design by Εκδόσεις ΦΗΓΟΣ