Home » , » ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

ΜΕΤΑΒΟΛΙΣΜΟΣ

Κάθε λεπτό, καίμε περίπου μια θερμίδα…

Σίγουρα θα έχετε ακούσει φράση-καραμέλα "Δεν χάνω κιλά με τίποτα, έχω αργό μεταβολισμό", Ίσως να την έχετε εκστομίσει και εσείς οι ίδιοι αρκετές φορές. 

Τι φταίει; Ο μεταβολισμός σας; Η απάντηση δεν είναι ξεκάθαρη. Η αλήθεια είναι ότι η καλή λειτουργία του μεταβολισμού είναι όντως θέμα γονιδίων και διαφέρει από άτομο σε άτομο, αλλά και από φύλο σε φύλο. 

Ο μεταβολισμός μας αλλάζει επίσης με την πάροδο των χρόνων. Σύμφωνα με μελέτες μετά τα 40 ο βασικός μεταβολικός ρυθμός (δηλ. οι θερμίδες που καίμε όταν καθόμαστε) μειώνεται κατά 5% με κάθε δεκαετία που περνάει.

Τι μπορούμε να κάνουμε, λοιπόν, για να ενεργοποιήσουμε περαιτέρω τον μεταβολισμό μας, καίγοντας περισσότερες θερμίδες ημερησίως; Ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές και δώστε ένα γερό boost στον μεταβολικό σας ρυθμό!

Νυν υπέρ πάντων η... άσκησις
Δεν θα σταματήσουμε να το υπενθυμίζουμε με κάθε ευκαιρία. Η έντονη και συστηματική σωματική άσκηση, αερόβια και αναερόβια 3-4 φορές την βδομάδα, αυξάνει τον μεταβολισμό μας. Είναι άλλωστε γνωστό πως ο καλύτερος... λιποδιαλύτης είναι οι ίδιοι μας οι μύες. Αναπτύσσοντάς τους, εκτός του ότι καταναλώνουμε περισσότερες θερμίδες, αυξάνουμε παράλληλα και τον βασικό μεταβολικό μας ρυθμό σε κατάσταση ηρεμίας.

Got Milk?
Πίνοντας γάλα και καταναλώνοντας γαλακτοκομικά που περιέχουν ασβέστιο μπορούμε να ξεγελάσουμε τον μεταβολισμό μας και να τον κάνουμε να δουλεύει... υπερωρίες. Όταν ο οργανισμός στερείται το ασβέστιο των τροφών, τότε συμβαίνει το αντίθετο. Ενεργοποιείται ένας μηχανισμός διατήρησης των ήδη υπαρχόντων αποθεμάτων και παράγεται μια ορμόνη, η καλισιτριόλη, που αυξάνει με την σειρά της την παραγωγή λιποκυττάρων.

No smoking please!
Η μακροχρόνια διακοπή του καπνίσματος αυξάνει την ταχύτητα του μεταβολισμού, μιας και ο οργανισμός λειτουργεί και οξυγονώνεται καλύτερα.
Τσάι στην Σαχάρα
Ανακατέψτε πράσινο με μαύρο τσάι και θα έχετε ένα ρόφημα πλούσιο σε κατεχίνες, μία ομάδα φυσικών αντιοξειδωτικών και λιποδιαλυτικών συστατικών. Δύο με τρία φλιτζάνια τσάι την ημέρα, εκτός ότι αναζωογονούν το σώμα και το πνεύμα, διασπούν τα λίπη και αυξάνουν τον μεταβολισμό σύμφωνα με έρευνες.

Συχνά γεύματα
Μπορεί να ακούγεται οξύμωρο, αλλά τρώγοντας ανά δύο ώρες ελαφριά γεύματα (περίπου 6 την ημέρα) ενεργοποιούμε στο maximum τον μεταβολισμό μας, αφού "αναγκάζουμε" τον οργανισμό μας να μπαίνει στην διαδικασία της πέψης, καίγοντας τελικά περισσότερες θερμίδες. Οι στερητικές δίαιτες, όσο και αν φαίνεται παράξενο, έχουν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα. Ο οργανισμός, αναγνωρίζοντας την έλλειψη τροφής, μπαίνει σε αμυντική κατάσταση προσπαθώντας να αντισταθμίσει τη μειωμένη λήψη τροφής, ελαττώνοντας το ρυθμό με τον οποίο την καίει. Κάτι τέτοιο έχει ως αποτέλεσμα να παχαίνουμε χωρίς να το καταλάβουμε.

Eat Meat
Βασικό συστατικό των μυών είναι η πρωτεΐνη. Καταναλώνοντας 1-1,5 γρ. πρωτεΐνης την μέρα ανά κιλό σωματικού βάρους, διατηρείτε σε καλή κατάσταση τον μυϊκό σας ιστό και σε συνδυασμό με γυμναστική τον αυξάνετε κιόλας. Όπως απέδειξαν πρόσφατες έρευνες, ένα κιλό μυών καίει περίπου 28 με 100 θερμίδες τη μέρα, ενώ ένα κιλό λίπους δεν καίει τίποτα. Προτιμήστε τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες όπως το κόκκινο κρέας, το ψάρι, το φιλέτο κοτόπουλο, η γαλοπούλα, τα φασόλια και οι φακές.

Sex and the... λίπη
Κάντε άφοβα έρωτα με τον/την σύντροφό σας. Εκτός του ότι μειώνει το στρες, προκαλεί την έκκριση ενδορφινών, βοηθώντας σας να κάψετε τουλάχιστον 300 θερμίδες την φορά. Περίπου όσες θα καίγατε αν κάνατε μία ώρα τζόκινγκ! Συμφέρει. Φροντίστε βέβαια, η σεξουαλική πράξη να έχει διάρκεια και... ένταση, γιατί αλλιώς δεν θα κάψετε παραπάνω από 50 θερμίδες!
Γενικά...
*Προσέχετε την ποιότητα των τροφών
*Μην μειώνετε απότομα την ημερήσια θερμιδική σας πρόσληψη
* Μειώστε το λίπος- αυξήστε την πρωτεΐνη
* Αποφύγετε τα πολύ ζεστά γεύματα και τις υγρές τροφές
* Μην φοράτε πολλά ρούχα γιατί εμποδίζεται η φυσική θερμογένεση και τέλος,
* Πίνετε άφθονο νερό

ΓΙΑΝΝΗΣ ΦΩΤΑΚΗΣ
Ιδιοκτήτης Curves Χαϊδαρίου
Share this article :

 
Copyright © 2013. DoctorCV.gr - All Rights Reserved
Design by Εκδόσεις ΦΗΓΟΣ